TrygghetsalarmBor du alene og har behov for å tilkalle hjelp i akutte situasjoner? Føler deg utrygg, har opplevd fall eller har orienteringsvansker kan du søke om trygghetsalarm.Hva er trygghetsalarm? Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Farsund kommune.Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstårAlarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmetjenestenTrygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnetDet monteres en nøkkelboks utenfor inngangsdør til oppbevaring av din dørnøkkel, slik at hjemmesykepleien kan komme inn til deg når du har trykket på alarmenHvem kan få trygghetsalarm? Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleienDu bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemmeDu er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefonSlik søker du Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.Søk om helse- og omsorgstjenesterKan du ikke søke om helse- og omsorgstjenester elektronisk? Papirsøknaden finner du her. (PDF, 158 kB)Papirskjemaet sendes til:Farsund kommuneHelse og omsorg - Forebygging og koordineringPostboks 1004552 FarsundDet er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende. Les mer om saksbehandling, klage og søknadsprosessen.Hva koster det? Årsabonnement kr 2 230,-