Hva er trygghetsalarm?
Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Farsund kommune.
- Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstår
- Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmetjenesten
- Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet
- Det monteres en nøkkelboks utenfor inngangsdør til oppbevaring av din dørnøkkel, slik at hjemmesykepleien kan komme inn til deg når du har trykket på alarmen
Hvem kan få trygghetsalarm?
- Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien
- Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme
- Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon
Slik søker du
Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.
Søk om helse- og omsorgstjenester
Kan du ikke søke om helse- og omsorgstjenester elektronisk? Papirsøknaden finner du her. (PDF, 158 kB)
Papirskjemaet sendes til:
Farsund kommune
Helse og omsorg - Forebygging og koordinering
Postboks 100
4552 Farsund
Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende. Les mer om saksbehandling, klage og søknadsprosessen.
Hva koster det?
Årsabonnement kr 2 230,-