Kommunale avgifter - faktura

I disse dager blir de kommunale avgiftene sendt ut, og mange er vant til at disse kommer på papir i postkassen. Men nå er det de digitale løsningene som gjelder.

Vi jobber med å redusere antall papirutsendelser, og har gått over til å distribuere fakturaer via Evrys Multikanal. Dette kan medføre at kunder opplever å få faktura tilsendt i nye kanaler, så sjekk dine digitale kanaler.

Prioritert rekkefølge:

  1. Avtalegiro
  2. eFaktura
  3. Vipps
  4. Digipost
  5. Papir

Avtalegiro og eFaktura administreres direkte i bank/nettbank. Her kan avtaler opprettes og slettes etter behov. Bankene har også innført «ja takk til alt» som innebærer at du mottar alle fakturaer som eFaktura.

Om du ikke har avtalegiro/eFaktura, vil neste mulighet være Vipps. Også Vipps har standard «vis eFaktura» og «Alltid Vipps» i appen, som begge gjør at du får fakturavisning der.

Dersom du ikke har Vipps(m/fakturavisning), vi neste mulighet være den digitale postkassen Digipost. Har du opprettet Digipost, vil fakturaen bli dit som PDF.
Om vi ikke finner deg i noen av disse digitale løsningene, vil fakturaen bli sendt ut på papir.

pdfHvorfor_mottar_jeg_faktura_fra_kommunen_i_Vipps.pdf